Powerless

Een zoveelste serie over superhelden… dat kon ik even niet aan. Maar als alternatief heb ik “Powerless” gevonden. Een humoristische reeks over gewone mensen die in een superheldenuniversum leven. Gewone mensen met ongewone problemen…

De reeks draait om Emily Locke die gaat werken voor The Wayne Company (jep, diezelfde Bruce Wayne als in Batman). Het is haar job om samen met haar team uitvindingen te maken die het leven van de gewone burger aangenamer moeten maken. Want je moet maar eens in een stad leven, waar er zo’n duizend superhelden rondvliegen en elke dag wel iets kapot maken.

Ik ben blij met dit alternatief. Korte, humoristische series, ik heb het nodig in mijn leven. En terwijl de rest een beetje afgezaagd begint te worden (“The Big Bang Theory”, “2 Broke Girls”, “Brooklyn Nine Nine”) is “Powerless” een verfrissende wind. En zo blijf ik toch nog dicht bij mijn passie: superhelden. Maar trop est trop… Ik heb geen zin om “Arrow”, “Supergirl”, “Legends of Tomorrow” en “The Flash” om de dag af te wisselen om de verhaallijn te kunnen volgen. (Gaat ook niet, want geen enkele zender zendt het uit!) Dan is een serie volgen geen ontspanning meer maar een opdracht.

“Powerless” kent zijn typische irritante personages zoals baas Van Wayne (hate ‘em or love them). Maar ook heerlijke mensen zoals Danny Pudi (gekend van “Community”) zorgen voor een frisse wind in superheldenland. Ja, de serie is de zoveelste humoristische reeks in het rijtje, maar mensen die het allemaal wat beu zijn, zullen me volgen met het bekijken ervan. Bovendien is het grootste pluspunt van de reeks dat ze de magie voortzetten. Ook Emily en haar team hebben geen idee wie Bruce Wayne écht is, ook al zijn ze grote Batman-fan en komen ze de oversized vleermuis in real life tegen. Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen…

Geef een reactie

