New YA-authors

Wat is er fijner dan een boek lezen? Let me answer that for you: Een boek schrijven. Niet voor iedereen weggelegd, maar ik geniet er in ieder geval van met volle teugen.

image-via-toonpool.com_

Hoe cool is het dat je kan zeggen: ik heb een boek geschreven? Oké, de kwaliteit laten we even achterwege, maar het idee dat je dit kan mededelen (als echte Antwerpenaar met dikke nek), dat doet iets met een mens. Je wint het respect val velen en de afgunst van nog meer.

Mijn masterproef bestaat uit het schrijven (of een aanzet geven) van een historische roman. Als echte strever doe ik natuurlijk veel meer, waardoor er op één of andere manier op vier maanden 250 pagina’s zijn uitgelopen. Teveel en te snel, want geloof me als ik je zeg dat dit niet realistisch is. Maar hey, eens dat ik in de flow zit, knal i kdoor.

Het hatelijkste werk: verbeteren. Maar daarvoor bestaan natuurlijk editors. Als mensen zich geroepen voelen, mogen ze zich altijd melden. Ik zal je voor eeuwig dankbaar zijn. Het creatieve deel is leuk, het herschrijven en verbeteren, maar vooral het schrappen is in mijn geval een hel. Of toch omdat het mijn eigen werk is. Ik ben erop doodgestaard. Mocht ik het werk van iemand anders onder handen nemen, doe ik het verbeteren en zoeken naar fouten met plezier.

Gelukkig kan ik nog rekenen op de hulp van mijn promotors. Jawel, als in meervoud, want Jasmien is een “specialleke”. Als ik ooit iets volgens het normale traject doe, laat ik het je weten. Ze worden natuurlijk ook betaald voor de tips en tricks die ze meegeven, maar je moet maar iemand vinden die zich maanden mee in het project stort en je voorziet van mentale steun als je dan in een writer’s block van 2 maand verzeild geraakt. (Ja, zelfs dat duurt bij mij langer dan normaal).

Anywho, het einde is in zicht, fingers crossed voor de afloop. En dan mag ik me hopelijk een “officiële auteur” noemen, eens ik afgestudeerd ben. De volgende stap: een uitgeverij vinden die het wil publiceren. Oh, wat een geweldig leven heb ik toch uitgezocht. Een autist die zich zo veel mogelijk stress oplegt door de meest vreemde beroepen uit te kiezen…Het is eens iets anders.

Een gedachte over “New YA-authors

Geef een reactie

